A vagány Instagram profil titkai

A vagány Instagram profil titkai

Sosem volt könnyű egyszerre szépnek és okosnak is lenni: éppen ezért okoz gondot a mai napig sok márkának a hasznos, de szemet gyönyörködtető Instagram profil működtetése.

  • Skivak
  • 28.11.2019
  • 7 perc

Cikkünkben megmutatjuk, hogy kiknek érdemes ezen az Instagram felületén jelen lennie, hogyan célszerű megszólítani a felhasználóit és hogyan tűnjünk ki a márkák tömegéből akár hirdetési vagy organikus szempontból.

Legyen-e Instagram profilod?

Marketingstratégiád építésénél az egyik legfontosabb feladat az, hogy kijelöld a célközönségedet. Ha ezt meghatároztad, sokkal könnyebb lesz a csoport számára legmegfelelőbb eszközöket társítani kommunikációs céljaidhoz. A NapoleonCat jelenlegi adatai szerint nagyjából 2 millió magyar Insagram felhasználó létezik, melyből a legtöbben a 18-24 éves nők képviseltetik magukat. Nem is meglepő, hiszen a felület csodás megjelenési lehetőséget biztosít a divatcikkek, smink- és szépségápolási termékek, valamint a fitness márkák számára. A férfiak általánosságban kicsit kevesebben vannak jelen minden korosztályban, de a különbség egyik esetben sem kiugróan nagy. Az itthoni Instagram felhazsnálók több mint kétharmadát teszik ki a 18-34 évesek: őket a 35-44 évesek követik majdnem 17%-kal.

Ahogyan minden esetben, itt is fontos átgondolnod, hogy az itt megtalálható korosztály mennyire képezi fontos részét a célcsoportodnak? Ne feledd, hogy továbbra sem kötelező minden közösségi médiaplatformon jelen lenned… ha a kezdetekkor jól méred fel márkakommunikációd igényeit, azzal pénzt és időt takaríthatsz meg, és esetleg más, a branded számára megfelelőbb felületbe fektetheted be az így felszabaduló forrásaidat.

Légy következetes!

Az Instagram – és persze minden más felületű – márkakommunikációdnál nagyon fontos, hogy következetes legyél. Közhelyekkel könnyű dobálózni, inkább fejtsük meg, hogy mit is jelent ez pontosan! A legfontosabb, hogy minden egyes bejegyzésed ugyanazt az üzenetet sugallja: közvetlenül, vagy akár közvetetten is belefűzheted a posztjaidba a szlogent, ez már rajtad múlik. Azért ilyen fontos ez, mert minden egyes közösségi médiafelületnek megvan a maga szerepe: a felhasználók zömmel Facebookon gyűjtik be az alapvető információkat, mint amilyenek például az elérhetőségek, értékelések vagy egy étlap. Az Instagramot ezzel szemben főként kiegészítésként használjuk: itt van a helye a kreatívabb bejegyzéseknek, ahol az internetezők mélyrehatóbban megismerkedhetnek a márkád arcával és lelkével, melyhez ráadásul szemet gyönyörködtető vizuális tartalom is társul. A felületen éppen ezért működnek jól az eladások és hirdetések, de csodás eszköz márkaismertség növelésére is.

Ne csak beszélj, szólíts meg!

Ha már meghatároztad a célközönséged, az sem árthat, ha még egy lépéssel tovább merészkedsz a megismerésükben: képzeld el egy-egy tipikus vásárlódat vagy érdeklődődet tetőtől talpig! Vajon milyen zenéket hallgat? Milyen ruhákat hord? Tanul vagy dolgozik? Ha van néhány jellegzetes figurád, máris könnyebben találod meg velük a közös hangot. Érdemes lehet tájékozódnod arról, hogy a célcsoportod például milyen szlenget használ: az influencerek is annak köszönhetik a sikerüket, hogy közel állnak a követőikhez. Ha mindezt kipipáltad a listán, itt az ideje, hogy megalkosd a saját stílusod! Légy felismerhető, egyedi: nincs is annál hatásosabb, mint amikor egy egyszerű képről tudják a felhasználók, hogy melyik márka posztolhatta. El is értünk ezzel a következő fontos pontunkhoz, mégpedig a tömörséghez. Az egyetlen szabály Instagramon, hogy mondd el minél rövidebben, amit el szeretnél mondani! Nagyon kevés helyed van a hosszú gondolatok megosztására és hidd el, hogy különösebb hasznot sem fog hozni, ha itt fogsz storytellingbe.

Mit kellene posztolnod?

Nem túlzás azt állítani, hogy az Instagram felhasználók már majdnem mindent láttak… hiszen a java részük már a digitális világ ölelésében nőtt fel. Nehéz meglepni őket, így fontos, hogy a tartalmaid egyediek és igazán karakteresek legyenek. A legfontosabb, hogy kifejezetten Instagramra alkoss: a felület nagyon gyorsan fejlődik és igazán hamar változik, hogy mi számít éppen aktuálisnak. Ha ránézel az adatlapodra, legyen egységes és kellemes megjelenésű, hogy egy új látogató akár visszamenőleg is szívesen böngéssze át a képeidet. Emellett nagyon fontos, hogy a platform által nyújtott szuper szórakoztató lehetőségeket is aknázd ki: a Stories funkcióval egyszerűen kezdeményezhetsz beszélgetést követőiddel. Készíts felméréseket, kvízeket vagy akár gifeket, amelyekre reagálhatnak: meglátod, értékelni fogják, ha ők is részt vehetnek márkád kommunikációjában!

Hogyan válj népszerűvé?

Ahogyan már szinte az összes közösségi médiafelületen, úgy Instagramon is remekül használható hirdetési eszközök állnak a rendelkezésedre, hogy elkötelezett és hűséges követőtábort építhess ki magadnak. Emellett viszont létezik még néhány eszköz, amelyekkel sikeresen duzzaszthatod a rajongóid körét: ne légy rest kommentelni a fotóik alá, de esetleg a legkedvesebb influenszereik tartalmairól is mondhatsz véleményt. Ezzel növelheted a márkád ismertségét, és emellett azt a benyomást kelted, hogy a kommunikációd nem csak egyirányú: te is ugyanúgy aktívan részt veszel a közösség életében, mint egy barátjuk. Nézegesd rendszeresen követőid profilját, maradj képben velük kapcsolatban! Meglátod, a befektetett energia meghozza a gyümölcsét, hiszen nem mondanánk, hogy sok brand él ezekkel az eszközökkel.

Minden felületen átívelve…

Az összes közösségi médiafelületednek közös céljai vannak, csak éppen más eszközökkel érik el azokat. Mindegyik arra hivatott, hogy növelje a márkaismertséget, imázst építsen és végül segítse a terméked vagy szolgáltatásod értékesítését. Ha valamelyik felületedre még „ráférne” néhány követő, nyugodtan hívd fel rajongóid figyelmét arra egy másik csatornán! Ha például régóta működik a Facebook oldalad, de belevágnál az Instázásba, készíts egy posztot, amelyben felhívod követőid figyelmét arra, hogy ott is remek tartalmakkal várod őket. Egy kis visszacsatolás: ezért fontos, hogy kifejezetten Instagramra specializált képeket és videókat gyárts. Legyen exkluzivitásuk, legyen érdemes több felületen is nyomon követni a márkád tevékenységeit! Érdemes belátni, hogy csak a legelhivatottabb rajongóid fognak követni egy olyan profilt, amelyen ugyanazt láthatják, mint a többi platformodon. A márkádnak egy arca legyen, de minden eszközzel más oldalát mutasd!

*Statisztika forrása: NapoleonCat