Ezért bízd szakértőkre Facebook oldalad!

Ezért bízd szakértőkre Facebook oldalad!

Bátran kijelenthetjük, hogy ma már a közösségi felületek készségszintű kezelése alapkövetelmény. A felhasználói szint és a profi menedzsment között azonban hatalmas a szakadék: nézzük, miért lesz jobb kezekben Facebook oldalad egy szakértő csapatnál!

  • Skivak
  • 29.05.2020
  • 5 perc

Helytelenül kiírt nyereményjátékokkal, a Facebook szabályzatával több ponton ütköző posztokkal és kifogásolható minőségű kreatív tartalommal találkozunk minden nap, amikor személyes hírfolyamainkat görgetjük. Ezek a hibák persze nem feltétlenül tűnnek fel egy laikus szemnek, sőt, sokan nem is igazán törődnek vele, de ettől függetlenül a bakik nem maradnak büntetlenül. A kék közösségi platform szigorú szabályok szerint és kifinomult algoritmus alapján működik. A nem megfelelő tartalmakat közlő oldalakat az elérés csökkentésével, végső esetben felfüggesztéssel (törléssel) bünteti. Éppen ezért nem árt, hogyha tisztában vagy a Facebook felhasználási feltételeivel és szabályaival, hiszen elég kellemetlen egy olyan oldalt elveszteni, amelybe évek munkáját fektetted. Az alábbiakban 4 gyakori példát mutatunk, amelyekkel kihúzhatod a gyufát Zuckerbergék platformján.

Szabálytalan nyereményjáték

„Jelöld meg kommentben azt az ismerősöd, aki örülne a nyereménynek!” vagy „Oszd meg a posztot a díjért!” Ismerősen hangzik, igaz? Pedig nem kéne, hogy ilyeneket láss, hiszen ütközik a Facebook promóciókkal kapcsolatos szabályaival. Tudnod kell, hogy amennyiben nyereményjátékkal kívánod népszerűsíteni a márkádat, a lebonyolítás jogszerűségéért teljes mértékben te felelsz! A platform megszabja, hogy a játéknak/promóciónak például hivatalos szabályzatot kell készíteni, s a kiírásban azt is közölnöd kell, hogy a Facebook nem támogatja vagy kezeli a játékod. Ahogy már fentebb is írtuk: személyes kapcsolatok és idővonalak nem használhatók promóciókhoz!

Austin Distel fotója, Unsplash

Rakoncátlan reakciógombok

Mint ahogy minden márkának, a Facebooknak is megvannak a maga kis védjegyei. Ide tartoznak például a platform esetében a logó és a reakciógombok is, így jó, ha tudod, hogyan használhatod őket szabályosan. A reakciók rendeltetésszerű használata az irányelvek szerint a következőképpen hangzik: a reakciógombokat úgy használjuk, ahogyan azok megjelennek, és amilyen céllal létrejöttek a Facebookon, azaz a Like gomb kiterjesztéseként. Fontos, hogy a reakciókat együttesen, kollekcióként kell megjeleníteni minden esetben, mert összetartoznak. Így tehát nem használhatóak például szavazások eszközeként, és nem is változtathatjuk meg a kinézetüket.

Érzékeny témák

Fontos, hogy vállald a stílusod… de előfordulhat, hogy a közösségi oldalad lesz az elszenvedője a túl megosztó véleményednek. Bizonyára te is tudod, hogy minél többen reagálnak egy bejegyzésedre, annál szebb elérési számokat érhetsz el. 1-1 hosszabb komment vagy néhány megosztás is megsokszorozhatja a felhasználók számát, akik látják a posztod. A negatív visszajelzések esetén ez épp fordítva működik. Ha valaki elrejti ezt az egy, vagy netalán az oldalad összes bejegyzését, posztod elérési adatai csökkenni fognak. Manapság pedig nem kell sokáig fejtegetni, milyen harc megy a jó organikus elérési számokért.

Túl szexi lány

Gyakran okoz bosszúságot a hirdetőknek a felnőtteknek szóló tartalom kérdése. Tudnod kell, hogy a hirdetéseidben nem ábrázolhatsz meztelenséget, de félreérthető testhelyzetben lévő személyeket sem. Ezt mondhatjuk józan ésszel is teljesen felmérhető példának, mégis előfordul néha, hogy a kezelő által ártatlannak ítélt kreatívot visszautasítja a Facebook. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy kerüld a túl nagy testfelület villantását és a provokatív tartalmakat hirdetéseidben és posztjaidban is!

Honnan tudhatom, hogy „büntetésben van” az oldalam?

Nos, az oldalad felfüggesztése elég nyilvánvaló, az elérési adatok korlátozásáról pedig a Facebook page bal oldali menüsorában tudsz tájékozódni. Kattints az „Oldalminőség” gombra: ha zöld pipát látsz, rendben vagy! Mindenesetre ahhoz, hogy ez a későbbiekben is így maradjon, készíts szuper posztokat és tartsd be a fenti szabályokat – na meg azokat is, amelyekről most itt nem esett szó, hiszen van még pár! 😉