Hogyan építsd céged imázsát LinkedInen?

Hogyan építsd céged imázsát LinkedInen?

Felejtsd el, hogy a LinkedIn az álláskeresők, vezetők és HR-esek felülete!

  • Skivak
  • 28.11.2019
  • 4 perc

Kezdjük egy kis töriórával és a számokkal!

Az első években a LinkedInnek meg kellett hódítania az amerikai piacot: bonyolult üzleti modellje ugyanis nem engedte, hogy az Egyesült Államokon kívülre menjen. Néhány év múlva azonban a LinkedIn stratégiájában változások történtek, ekkor kerültek képbe az európai országok, köztük Magyarország is. Manapság kis hazánkban nagyjából 850 000 felhasználója van a felületnek, ez a dolgozó réteg durván 18%-át jelenti. A legtöbben az IT, autóipar és pénzügyi szolgálatások területéről vannak jelen LinkedInen. Külön érdekesség, hogy a felhasználók száma az elmúlt évben 9,4%-kal nőtt: egyre többen érzik, hogy van potenciál a platformban és a becslések szerint – ha tartjuk ezt a növekedési ütemet – 2020-ban már majdnem egymillió magyar felhasználója is lehet a felületnek.*

Kinek érdemes LinkedIn profilt létrehoznia?

A platformon remek megjelenési lehetőségek rejtőznek rengetegféle iparági szereplő számára. A digitális és technológiai iparágak, a globális vállalatok és a szabadúszók számára is tökéletes lehet kapcsolat- és brandépítésre a LinkedIn. Nem szabad azonban megfeledkeznünk arról, hogy a vállalati profil jelenléte valamennyi közösségi médiaplatformon nem kötelező, ezért mielőtt elkezdenénk létrehozni egy vállalati oldalt a LinkedIn-en, volna itt néhány szempont, amelyet nem árt figyelembe vennünk.

Hol kezdjük?

Mielőtt létrehozod a céges profilod, érdemes kidolgozni egy közösségi médiastratégiát, melynek része az oldal. Tedd fel magadnak a következő kérdéseket: mik az üzleti céljaim, mi ennek az oka és hogyan fogom mérni a tevékenységeim hatásait? A következő lépés, hogy üzleti szempontból meghatározod a legfőbb célt: kiknek szeretnéd eljuttatni az üzenetedet? Ezután következik a tartalomtervezés és a közzétételi ütemterv meghatározása: ne feledd, hogy minden posztnak illeszkednie kell a célközönségedhez! Ez különösen abban az esetben fontos, ha szakembereket és potenciális ügyfeleket is szeretnél megszólítani a bejegyzéseiddel. Ilyen esetben az a legjobb, ha a posztjaidat különböző csoportokra optimalizálva készíted. Ne feledkezz meg a vizuális kommunikációról sem: hangsúlyozd vállalatod természetét, erősítsd az imázsát kulcsfontosságú vállalati képekkel! Végül, de nem utolsó sorban: jobb, ha soha nem kerül sor a használatára, mégis mindenképpen készíts válságkezelő stratégiát is. A LinkedInen rengeteg szakember van jelen, így egy kis csúszás sokba kerülhet, különösen a céged imázsának tekintetében.

Közösségi média profilok

Milyen tartalmakat érdemes posztolnunk?

Minden attól függ, hogy mi a céged fő tevékenysége, pontosan mit szeretnél megosztani a követőiddel, és hogy kinek szólnak az üzeneteid. Nem kell, hogy mindig minden posztod a kőkemény „szakmázásról” szóljon: megmutathatod CSR tevékenységeidet, vagy elmondhatod a követőidnek, hogy milyen eseményeken vett részt vagy fog részt venni céged. LinkedInen érdemes emellett munkáltatói márkaértékeket is posztolni: az oldalad ne csak az állásajánlatokról szóljon, hanem arról is, hogy milyen nálad dolgozni! Emellett megoszthatsz céges statisztikákat, vagy akár munkavállalói eseményekkel kapcsolatos riportokat is. Ne feledd, hogy vállalatod igazi arcának és a meglévő alkalmazottakkal való viszony bemutatásával új, jövőbeli munkatársakat vonzhatsz be!

Hogyan működik a hirdetési felülete?

Biztosan hallottad már, hogy a LinkedInen is van lehetőséged hirdetéseket létrehozni. Itt is élhetsz az egyszerű posztkiemelés eszközökkel, de készíthetsz olyan kampányokat is, amelyek a forgalmat a webhelyedre vagy a LinkedIn profilodra terelik. Itt is könnyedén kiemelheted éppen aktuális állásajánlataidat, de például remekül elérheted célközönségedet személyre szóló, privát InMail üzenetekkel is. Nem árt, ha észben tartod, hogy a LinkedIn reklámköltségeit euróban számolják, így a kampány drágább lehet, mint amire elsőre számítasz. Cserébe viszont az eredménynek igazán jók is lehetnek, különösen ha munkaerőt toboroznál a felületen!

*A statisztkák forrása: Next Business Academy