Perszonalizáció és dinamikus tartalom: hogyan használjuk?

Perszonalizáció és dinamikus tartalom: hogyan használjuk?

A 21. században a fogyasztók idejük nagy részét az interneten töltik, de ezen már senki nem lepődik meg. A márkák ennek megfelelően nap mint nap harcolnak a potenciális vásárlóik figyelméért, mely eléréséhez – egyéb marketingeszközök mellett – az átgondolt és kreatív digitális kampányok nyújtják az egyik legkézenfekvőbb megoldást. Miben segítheti ezeket a hirdetéseket a perszonalizáció?

  • Skivak
  • 28.01.2020
  • 5 perc

A digitális kampányok esetében az igazán nagy kihívást a befektetett büdzsé megtérülése jelenti. Nagy költségvetés esetén igazán könnyedén „elégethetjük” a kommunikációra szánt összeget: a létező összes hirdetési eszköz segítségünkre lesz ebben. Ha viszont sikeres kampányt szeretnénk minél magasabb megtérüléssel, muszáj lesz alaposan átgondolnunk a stratégiánkat. Ennek egyik alapeleme lehet a tartalom testreszabása, azaz a perszonalizáció. Az ilyen elven létrehozott hirdetések bizonyítottan jobb eredményeket hoznak, mint „hagyományos” társaik, ráadásul az így megszerzett kattintások gyakrabban vezetnek vásárláshoz, mint a kevésbé személyre szóló kampányokból származó klikkek!

Magyarországon is rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek a különböző reklámblokkolók: egy korábbi felmérés szerint a felhasználók nagyjából egyharmada használ ilyen szoftvereket. Ez nem jelent mást, minthogy nagyon nem szeretjük a reklámokat, ezen nincs mit szépíteni. Innen már nem olyan nehéz a matek: megszólítható vásárlóink köre egészen megcsappant. A blokkolókon áthatolni csak nagyon nehezen lehet, a még elérhető érdeklődőink figyelmét pedig úgy kell felkeltenünk, hogy üzenetünk számukra ne legyen zavaró vagy tolakodó. Itt jönnek képbe a személyre szabott hirdetések, melyekkel a magasabb konverziós arányok és a bevételnövelés mellett márkahűséget is építhetünk.

Az Evergage felmérésének adataiból is láthatjuk, hogy a perszonalizációt a marketingszakemberek csaknem 92%-a használja. Viszont az ilyesfajta megoldások adta remek lehetőségek nagy részét továbbra is főleg az e-mail alapú kampányokban használják, pedig ez csupán töredéke annak, amit ilyen módszerekkel kihozhatnának a hirdetéseikből! Éppen ezért mutatunk néhány olyan, perszonalizációra építő megoldást, amelyekre elsőre nem is gondolnál, mégis csodás eredményeket hozhatnak márkakommunikációdban.

Vásárlóid igényeire szabott weboldal

A perszonalizált tartalom és hirdetés tökéletes duót alkotnak! Weboldalad esetében ez lehet kontextuális (tehát függhet a megtekintés eszközétől vagy helyétől), lehet viselkedési (a korábban megtekintett oldalak alapján), vagy demográfiai alapú (nem, életkor, munkahely stb.). A hasonló megoldásoknak köszönhetően néhány egyszerű művelettel megmutathatod érdeklődődnek, hogy hol találja a legközelebb boltodat, vagy éppen esős időben előtérbe helyezi a dzsekiket és gumicsizmákat webshopodban. A lehetőségek tárháza igazán széles: használd őket kreatívan!

Chatbot

Dinamikus, perszonalizált tartalom egyszerűen! A chatbot segítségével automatikus, de személyre szabott beszélgetésekbe kezdhetsz érdeklődőiddel. A bot algoritmusa gondoskodik arról, hogy potenciális vásárlód kérdéseire a lehető legjobban tudjon választ adni, mindez pedig már bevett kommunikációs csatornákon (pl. Messengeren) keresztül zajlik, így nem követel a felhasználó részéről sem túl sok erőfeszítést a beszélgetés kezdeményezése. Ez azonban nem minden! A chatbotok segítségével nem csupán a személyre szabott interakciót biztosítod: később is kapcsolatban maradhatsz érdeklődőiddel. A bot használatával egyszerűen küldhetsz vásárlóidnak rövid kérdőívet vagy akár egy újabb akciód alkalmával rövid üzenetet arról, hogy érdemes lesz figyelni a webshopod vagy weboldalad.

Pixelek

Ne feledkezzünk meg a jó öreg Facebook Pixelről sem: weboldalad kódjába helyezve teljesen új szintre emelheted Facebook és Instagram hirdetéseidet. A Pixel adatokat gyűjt weboldalad felhasználóiról, melyekkel könnyedén újra elérheted korábbi érdeklődőidet és vásárlóidat. Az okos kis eszköz segítségével könnyedén felhívhatod a látogatód figyelmét a félbehagyott vásárlásra, vagy esetleg olyan termékeket ajánlhat ügyfeled figyelmébe, melyek remekül kiegészítik a korábban tőled beszerzett portékát.

Perszonalizáció a legmagasabb fokon

A személyre szabott webhelyeknek és eszközöknek köszönhetően tehát nem csupán a potenciális vevőid kedvére tehetsz azzal, hogy hirdetéseid relevánsak és hasznosak számukra. A perszonalizációval saját magadat is értékes tudásanyaggal láthatod el, mely sokat segíthet érdeklődőid megismerésében! Minél jobban érted a közönségedet, annál jobban tudsz velük kommunikálni, azt pedig valószínűleg nem kell részleteznünk, hogy a sikeres marketingstratégia egy kulcsfontosságú tényezője a megfelelő párbeszéd eladó és vevő között. 😊