Remarketing: miért nem zavar már a fülünkbe ültetett bogár?

Remarketing: miért nem zavar már a fülünkbe ültetett bogár?

2020-ra már megszokhattuk, hogy az online térben mindenhol hirdetések „leselkednek” ránk, amelyek azt sugalmazzák, hogy fizessük be álomnyaralásunkat, vásároljuk meg azt a csúcs cipőt, vagy éppen váltsunk jegyet kedvenc zenekarunk koncertjére. Sőt, messzebbre megyünk: mind ismerjük azokat a reklámokat, amelyek nem csupán lesből támadnak, hanem módszeresen követik minden egyes lépésünket a világhálón, hogy aztán egy újabb weboldalon is felbukkanjanak. Az ilyen típusú hirdetések futtatását nevezzük remarketing tevékenységnek. A furcsa érzés az egészben pedig az, hogy ez már nem idegesít bennünket… de miért is nem?

  • Skivak
  • 13.01.2020
  • 3 perc

Vissza az alapokhoz

Remarketing kampányokkal olyan potenciális ügyfeleket vagy vásárlókat érhetünk el, akik már kifejezték érdeklődésüket az adott termék vagy szolgáltatás iránt, mégsem zárult kézzelfogható eredménnyel – tehát vásárlással vagy ajánlatkéréssel – a webhelyen tett látogatásuk. Az ilyen típusú hirdetések közösségi médiában és weboldalakon egyaránt használhatók. Célzásuk tekintetében sokféleképpen variálhatunk, egyvalami mégis biztosan megegyezik bennük: remek eredményeket érhetünk el segítségükkel.

A kulcs mindössze egy kis apróságban rejlik: a mérőkódok helyes alkalmazásában a weboldalon. Innentől kezdve már „csak” – idézőjelben, hiszen a sikeres hirdetések megtervezése is komoly munkát igényel – annyi dolgunk van, hogy a webhelyünkről gyűjtött információk alapján létrehozzuk a kampányt és csiribí-csiribá! Máris elértük potenciális vásárlóinkat, méghozzá azzal az ajánlattal, amely iránt már korábban is mutattak érdeklődést.

Miért érdemes megbarátkozunk vele?

Eladók és szolgáltatók számára kitűnő eszköz lehet egy remarketing kampány, hiszen pontosan tudjuk, hogy sokkal nagyobb eséllyel vásárolnak tőlük azok a felhasználók, akik korábban látogatást tettek az oldalukon, csak épp félbehagyták a nézelődést. Egy ilyen hirdetés emlékezteti a potenciális vásárlókat ajánlatunkra, akik másodjára-harmadjára jó eséllyel sikeres vásárlást fognak végrehajtani. Gondolj csak bele: bármikor előfordulhat, hogy az első weboldalas látogatásod alkalmával éppen valami miatt nem volt alkalmas a megrendelés lebonyolítása. A remarketing kampányokkal emellett hosszú távú kapcsolatot is sikeresen lehet alakítani az érdeklődőkkel, ugyanis nagy valószínűséggel más termékeink is tetszeni fognak vásárlóiknak.

Miért nem zavaró már a remarketing?

Lássuk be, hogy a 21. században már nem olyan egyszerű vásárlói döntést hozni. Mind ismerjük a különböző árösszehasonlító portálokat és a hatalmas kínálatot, amelyben nagyon könnyű elveszni. Sokszor még jól is jöhet a vásárló számára, ha egy hirdetés emlékezteti őt egy bizonyos termékre, hiszen akár meg is feledkezhetett arról, hogy melyik áruház kínálatában látta azt. Megváltoztak a vásárlói szokásaink és valójában a remarketing megkönnyíti az életünket. Ha éppen párunknak, nagyszüleinknek vagy barátaink számára kerestünk ajándékot, már nem vesszük sértésnek, ha egy korábban látogatott vagy esetleg már bevált bolt megmutatja, mivel kedveskedhetnénk ismét szeretteinknek.

Ha belegondolunk, miért is idegesítenének? Ezek a hirdetések relevánsak számunkra! Felhasználóként is sokkal kellemesebb élmény belefutni egy-egy olyan reklámba, ami szépen és igényesen kivitelezett, ráadásul szükségünk is lehet az adott termékre. Mindenekfelett pedig: az online vásárlás továbbra is hódít. A bannerek segítségével pedig egyetlen kattintással a webshopban lehetünk, hogy aztán – otthonunk kényelméből – kedvünkre nézelődhessünk tömegek, sorban állás és utazgatás nélkül. 😊