Hogyan működtessünk üzleti profilt a közösségi médiában?

Hogyan működtessünk üzleti profilt a közösségi médiában?

Bonyolult iparág márpedig nem létezik!

  • Skivak
  • 20.11.2019
  • 6 perc

A 21. században a márkák jelenléte a különböző közösségi média felületeken szinte már kötelező… de valóban vonatkozik ez minden platformra? Érdemes lehet-e aktív üzleti profilokat működtetni gyakorlatilag mindenhol? A válasz: nem. Mielőtt gondolkodás nélkül elindítanád vállalkozásod profilját a social felületeken, lassíts le kicsit és vázold fel magadban, hogy milyen úton szeretnél haladni céged marketingtevékenységében. Ha átgondoltad a céljaidat, az első fontos lépésen túl is vagy! Most pedig olvasd el tippjeinket arról, hogyan és melyik felületen vágj bele üzleti profilod működtetésébe!

Közösségi média platformok

Mi a célja a közösségi médiaprofilodnak?

Tisztáznunk kell, hogy olyan, hogy bonyolult iparág nem létezik. A közösségi média megfelelő csatorna szinte minden márka számára, számos lehetőséget kínál, azt azonban érdemes észben tartanod, hogy a kevesebb néha több.

Úgy tűnhet például, hogy a Facebook a közösségi média leginkább egyetemes platformja, így jelenléted megkerülhetetlen rajta. A Zuckerberg-féle kék birodalom valóban nagyon fontos szereplője a piacnak, az igazság azonban az, hogy néhány iparág számára nem fog sok üzleti hasznot hozni a felület. Természetesen ez korántsem jelenti azt, hogy rögtön le is kell mondanod a social platformos jelenlétről: inkább csak fel kell tenned a megfelelő kérdéseket, amelyek megválaszolásával világossá válik, hogy a céljaidat melyik felületen tudod leginkább elérni. Ilyenkor érdemes lehet átgondolni, hogy vajon képes vagy-e új üzleti kapcsolatokat létesíteni a Facebookon történő értékesítés révén, tudsz-e javítani az eladásokon, és sikerülhet-e több kereskedelmi partnert elérni ajánlatoddal?

A márka imidzsének kialakítása szintén üzleti cél lehet, de ez sem fog értékelhető hasznot hozni minden közösségi média platformon. Ha a brand több specifikus szolgálatással vagy olyan termékek értékesítésével foglalkozik, melyek szűkebb csoportoknak, szakértőknek és partnereknek szólnak, akkor a legjobb, ha a jelenlétet dedikált üzleti platformon hangsúlyozzuk, mégpedig LinkedInen. Ideje ugyanis kiverni a fejünkből azt a gondolatot, hogy ez a felület csupán az álláskeresőknek szól, hiszen itt kiváló eszközöket találhatsz márkád szakmai szemmel való bemutatásához. De ezzel bele is folytunk egy másik fontos témába…

LinkedIn

Melyik közösségi médiafelületet használjuk?

A céljaid tisztázása után újabb fontos kérdéshez érkezünk, ugyanis a sikered kulcsa nem csupán a te zsebedben rejtőzik: nagyon fontos, hogy üzeneted a megfelelő emberekhez jusson el. Különösen lényeges a testhezálló platform, ha például termékeddel a fiatal korosztályt céloznád. Az ifjúságot lenyűgözi, ha valami segít az önkifejezésben: így érdemes lehet elgondolkodnod a Snapchat jelenlétedről (főleg akkor, ha a terméked a 18-24 éves korosztálynak szól), vagy az Instagram profilod létrehozásáról (itt pedig főleg a 18-34 éveseket érheted el). Manapság pedig már nem mehetünk el említés nélkül a TikTok mellett sem, mely üde színfoltként robbant be a közösségi médiafelületek közé és lett az egyik legnépszerűbb alkalmazás a fiatalok körében – itt leginkább a 16-24 éves korosztályt szólíthatod meg.

A közösségi média világa messze nem ér véget a Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat és TikTok oldalakkal, hiszen van itt még néhány szereplő, amelyekről nem kéne megfeledkeznünk. Biztosan te is emlékszel még a jó öreg YouTube-ra: a világ vezető videós platformján remekül fognak mutatni tippjeid, oktatóvideóid, vagy akár a vállalatod mindennapjait bemutató tartalmak is. Ráadásul itt igen széles körben érheted el rajongóidat, ami a korosztályt illeti: a YouTube-ot ugyanis még az 50 év felettiek is aktívan használják!

Ha inkább statikusabb, de mégis vizuális tartalmat szeretnél, akkor vedd az irányt a Pinterest felé, ahol termékeidet igazán egyszerűen tudod bemutatni, és potenciális vevőid néhány kattintással a webshopodra navigálhatnak. Itt azzal kell számolnod, hogy a 18-49 éves fogyasztók nagyjából egyharmadát fogod elérni. Ha pedig szereted a kihívásokat… megpróbálkozhatsz a Twitterrel is. Viszont nem árt, ha tisztában vagy azzal, hogy Magyarországon nincs túl nagy hagyománya a felületnek és csak igazán speciális esetekben érdemes belevágni a platform használatába. Ilyen lehet például, amikor a célcsoportodat nem csak magyarok alkotják: ebben az esetben értelemszerűen a kommunikációdat is célszerű angol nyelven bonyolítani.

Miket posztoljunk profilunkra?

A legjobb és legsikeresebb tartalmak mindig megfelelnek a márka által képviselt értékeknek. Ez duplán fontos, hiszen mind tudjuk, hogy az internet nem felejt! Alakítsd ki a stílusod és a mondanivalód: ne ijedj meg az eredetiségtől, az alkotástól és az ötletektől! Mivel már saját vállalatod van, feltételezzük, hogy profi vagy a szakterületeden, ergo biztosan tudsz újat mondani követőidnek. Ne félj a tudásod átadni: senki nem vár tőled ingyenes tanfolyamot, de egy-egy érdekesség vagy fontos tudnivaló megosztása megmutatja, hogy értesz a dolgodhoz és készen állsz a segítségnyújtásra. Hidd el, hogy minden olyan dolog, amivel a követőid közelebb kerülhetnek a márkádhoz, meg fog térülni a jövőben. Igen, még akkor is, ha a márkád specifikusabb területen van jelen vagy éppen egy összetett iparági szereplő lennél! 😉

YouTube